Офшор Кіпр
- Реєстрація
- 3 400 €
- З другого року
- 2 700 € / рік
Законодавство
Cyprus Companies Law, Cap. 113 (з поправками, ухваленими 2003 року у зв'язку зі вступом до Євросоюзу) — закон, на підставі якого нині реєструються компанії Кіпру; його модель було запозичено у Великої Британії 1951 р.
Оподаткування
Податкова реформа 2002 року покінчила з «офшорним» статусом Кіпру та підвищила ставку податку на прибуток міжнародних кіпрських бізнес-компаній з 4,25% до 10%, зрівнявши при цьому ставку з резидентними кіпрськими компаніями. Наразі це найнижча ставка податку на прибуток у Євросоюзі, не враховуючи Болгарії, де ставка також становить 10%.
На острові взагалі не оподатковуються отримані та виплачені дивіденди, приріст капіталу й операції з цінними паперами. Щоправда, слід мати на увазі, що операції з цінними паперами на користь третіх осіб можуть розцінюватися як торговельні операції, і будь-які доходи підлягають оподаткуванню, якщо ціна продажу непропорційно вища за ринкову вартість активів. Ба більше, для проведення фінансових операцій потрібно отримати ліцензію Центрального банку Кіпру.
Підприємства, зареєстровані в країнах Євросоюзу, які відкрили свою філію на Кіпрі, мають можливість сплачувати податок не за вищою ставкою своєї країни реєстрації, а за нижчою, кіпрською — 10%.
У практиці міжнародного податкового планування широко поширене використання кіпрської компанії у зв'язці з акціонером з «офшорної» юрисдикції — такої, наприклад, як Британські Віргінські Острови, оскільки під час виплати дивідендів в «офшор» Кіпр не утримує жодних податків з такого акціонера кіпрської компанії.
Суттєвою пільгою є також те, що під час розрахунку оподатковуваного прибутку допускається необмежений облік витрат і збитків, понесених за попередній період діяльності компанії.
Кіпр на сьогодні уклав понад 40 угод про уникнення подвійного оподаткування з різними країнами світу, серед яких Росія та Україна. Щоб скористатися пільгами, які надають такі угоди, кіпрська компанія має бути податковим резидентом Кіпру. Це означає, що її органи управління та контролю мають постійно перебувати на Кіпрі. Така сама вимога існує і щодо кіпрських компаній, які використовуються як холдингові.
Повідомлення про податки на Кіпрі
Компаніям необхідно подати попередні відомості про податкові відрахування з розрахункового доходу за поточний рік до 1 серпня і відповідно сплатити податок.
Якщо ці попередні відомості не буде надано, податок обчислюватимуть податкові органи, виходячи з даних попереднього року. Цей податок на дохід сплачується трьома рівними платежами 1 серпня, 30 вересня та 31 грудня поточного року.
Попередні податкові відрахування можна переглянути в будь-який момент до 31 грудня поточного звітного року. Недоплату можна погасити відрахуваннями аж до 1 серпня наступного року, щоб уникнути нарахування штрафу в розмірі 8% річних, починаючи з цієї дати.
Якщо дохід, заявлений для попередньої сплати податку, становитиме менше ніж 75% від кінцевого доходу за рік, платник податків зобов'язаний додатково сплатити суму, що дорівнює 10% від різниці між попередньою та остаточною сплатою податку на дохід.
Переплата податкових відрахувань компенсується з урахуванням 8% річних.
Податковий календар
Кінець наступного звітного місяця
Сплата податків із зарплати працівників (P.A.Y.E.).
31 січня
Виплати до оборонного фонду
30 квітня
Подання приватних звітів фіз. особами за попередній рік (IRI)
Подання платіжної відомості з податку на фонд заробітної плати (IR7) за попередній рік
Сплата першої частини премійного податку для компаній, що займаються страхуванням життя
30 червня
Сплата першої частини податку на оборону за перші 6 місяців поточного року
Подання звіту з податку на дохід фіз. особами після підготовки аудиторського звіту
1 серпня
Подання декларації про попередню сплату податку на дохід (IR6) та сплата першої його частини за поточний рік
Сплата корпоративного податку за попередній рік способом самостійного розрахунку
Сплата податку на дохід за попередній рік на основі розрахунків податкового комісара
31 серпня
Сплата другої частини премійного податку для страхових компаній
30 вересня
Сплата другої частини податку на дохід за поточний рік способом самостійного розрахунку
Сплата податку на нерухоме майно за поточний рік
31 грудня
Подання річних і фінансових звітів (IR4) за попередній рік
Сплата третьої частини податку на дохід за поточний рік
Сплата другої частини податку на оборону за другі 6 місяців поточного року
Третя й остання сплата премійного податку для страхових компаній за поточний рік
Штрафи
Якщо зазначених строків сплати не буде дотримано, платник податків зобов'язаний здійснити додаткову виплату в розмірі 9% річних, додатково до штрафу, що нараховується в кожному конкретному випадку.
Податкові декларації
Кожна кіпрська компанія зобов'язана за законом подавати до податкових органів країни щорічні податкові декларації до 31 грудня кожного року. Сума податку розраховується з орієнтовного оподатковуваного прибутку за рік. Сплата податку здійснюється трьома рівними частинами — 1 серпня, 30 вересня та 31 грудня. Остаточна фіксація суми податку, що підлягає сплаті, відбувається на 1 або 2 роки пізніше.
Якщо компанія визначила та сплатила прибуток, а реальний прибуток виявився на 25% вищим за заявлений, то кіпрські податкові органи стягують додатково 10% від різниці заявленої та реальної сум.
Податкові органи стягують 5% від оподатковуваної суми, якщо Річний звіт не подано вчасно, а до самої простроченої суми буде застосовано додаткову ставку 8%.
Ця інформація наочно розкриває переваги, які мають кіпрські компанії для ведення міжнародного бізнесу, проте не менш важливо вміти правильно ними користуватися.
Наша фірма має все необхідне як для реєстрації кіпрських компаній, зокрема холдингових, так і для їх успішного обслуговування в наступні роки, тож сміливо звертайтеся до наших офісів по консультацію.